Beställ nybyggnadskarta eller kartutdrag
Den här tjänsten kräver inloggningHär beställer du en nybyggnadskarta till grund för bygglov eller ett kartutdrag till grund för anmälningsärenden eller bygglov. Du kan också beställa en granskning eller revidering av en nybyggnadskarta.
Priser
Se aktuella priser för nybyggnadskarta och kartutdrag.
Leveranstid
Nedan ser du hur lång tid det tar från att du beställer en karta till att den levereras till dig:
OBS! På grund av förändringar i statliga Lantmäteriets rutiner kan leveranstiden för framtagande av kartor komma att vara längre än de angivna tiderna nedan.
Se Lantmäteriets webbsida för mer information om förändringarna som påverkar leveranstiden.
- Fem veckor för normal nybyggnadskarta.
- Två veckor för enkel nybyggnadskarta.
- Två veckor för ett kartutdrag.
- Två veckor för revidering av nybyggnadskarta och återkoppling vid granskning av egenutvecklad nybyggnadskarta.
Under sommaren och högtider kan leveranstiden vara längre.
Hämta företagsuppgifter
Om du använder e-tjänsten som företagare kan du hämta uppgifter om ditt företag från Bolagsverket, SCB och Skatteverket. Läs mer på sidan Så hämtar kommuner företagsuppgifter.
Du kan också välja att fylla i uppgifterna själv.
Information om kartunderlag
Läs om kartunderlag på sidan Beställ nybyggnadskarta eller kartutdrag.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
- GPS-koordinat kopplat till en individ
- Organisationsnummer
- Företagsnamn
Personuppgifterna registreras och behandlas i vårt ärendehanteringssystem för att kunna lägga upp ett ärende kring ansökan om nybyggnadskartor/kartunderlag. Denna process behövs för bygglovshandläggningen.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Sparade, ej inskickade ärenden, gallras efter 6 månader.
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under "Om" i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du vill lämna klagomål på hur vi behandlar dina personuppgifter kan du
- skicka e-post till dataskyddsombud@gavle.se
- använda e-tjänsten för kontakt
- ringa Gävle kommuns kundtjänst 026-17 80 00 och fråga efter Dataskyddsombudet
Personuppgiftsansvarig
Samhällsbyggnadsnämnden
samhallsbyggnad@gavle.se
Frågor om e-tjänsten
Behöver du hjälp att använda e-tjänsten eller har förslag på förbättringar, är du välkommen att kontakta Gävle kommuns kundtjänst
gavle.kommun@gavle.se
026-17 80 00