Om du är missnöjd med hur en fråga/händelse har hanterats av skolan kan du lämna ett klagomål till huvudman här genom att starta e-tjänsten.
Innan du lämnar in ett klagomål via e-tjänsten ska du ha tagit upp problemet med skolan.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
Namn
E-postadress
Personnummer
Telefonnummer
Mobilnummer
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
Så länge ärendet är aktuellt
Mottagare av personuppgifter
I denna e-tjänst hanteras även eventuella personuppgifter som förekommer i fritextfältet.
Utbildningsnämnden sparar dina personuppgifter så länge som de behövs för ändamålet. Ärenden av enkel karaktär handläggs i e-tjänsten och gallras vid inaktualitet. Klagomål av mer komplex karaktär diarieförs i utbildningsnämndens ärendehanteringssystem Platina och bevaras.
Om du önskar använda dig av dina rättigheter enligt Dataskyddsförordningen kan du skicka e-post till dataskyddsombud@gavle.se eller använda e-tjänsten för kontakt . Du kan även ringa Gävle kommuns kundtjänst på 026-17 80 00 och fråga efter Dataskyddsombudet.
Behöver du hjälp att använda e-tjänsten eller har förslag på förbättringar, är du välkommen att kontakta Gävle kommuns kundtjänst gavle.kommun@gavle.se 026-17 80 00