Anmäl stor vattenansamling eller översvämning
Här kan du felanmäla översvämning, större vattenansamling och brunnar i Gävle kommun.
Gävle kommun samarbetar med Gästrike vatten för att ge bästa möjliga hjälp
- Större vattenansamlingar och översvämningar kan ha många olika orsaker. Åtgärden kan därför ta olika lång tid beroende på hur komplext problemet är.
- Gävle kommun samarbetar med andra aktörer för att åtgärda vattenrelaterade problem i vår stad. Du kan därför få återkoppling på din felanmälan från en annan avsändare än Gävle kommun.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Mottagare av personuppgifter
Gavle Drift & Service
Gästrike vatten
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under "Om" i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du vill lämna klagomål på hur vi behandlar dina personuppgifter kan du
- skicka e-post till dataskyddsombud@gavle.se
- använda e-tjänsten för kontakt
- ringa Gävle kommuns kundtjänst 026-17 80 00 och fråga efter Dataskyddsombudet
Personuppgiftsansvarig
Samhällsbyggnadsnämnden
samhallsbyggnad@gavle.se
Frågor om e-tjänsten
Behöver du hjälp att använda e-tjänsten eller har förslag på förbättringar, är du välkommen att kontakta Gävle kommuns kundtjänst
gavle.kommun@gavle.se
026-17 80 00