Anmäl ett problem eller fara kring snöröjning
Här kan du anmäla ett problem eller fara kring snöröjning.
Exempel på vad du kan anmäla:
- bostadsgata eller gång- och cykelväg som inte snöröjts enligt prioriteringsordning
- snöhögar och plogvallar som blockerar sikt vid busshållplatser eller korsningar
- gatuparkeringar som inte snöröjts enligt datumparkering.
Varje fastighetsägare ansvarar för grindhål, trottoarer och borttagning av istappar. Här kan du läsa mer om fastighetsägarens ansvar.
Om problemet gäller en kommunal fastighet kan du göra en felanmälan till Gavlefastigheter AB.
Vid frågor eller funderingar kontakta Gävle kommuns kundtjänst, 026-17 80 00.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Den personuppgiftsansvarige ska kunna fullgöra en rättslig skyldighet
Lagringstid
- För evigt
Mottagare av personuppgifter
Gavle Drift & Service
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under "Om" i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du vill lämna klagomål på hur vi behandlar dina personuppgifter kan du
- skicka e-post till dataskyddsombud@gavle.se
- använda e-tjänsten för kontakt
- ringa Gävle kommuns kundtjänst 026-17 80 00 och fråga efter Dataskyddsombudet
Personuppgiftsansvarig
Samhällsbyggnadsnämnden
samhallsbyggnad@gavle.se
Frågor om e-tjänsten
Behöver du hjälp att använda e-tjänsten eller har förslag på förbättringar, är du välkommen att kontakta Gävle kommuns kundtjänst
gavle.kommun@gavle.se
026-17 80 00