Överklagan Vuxenutbildningen
Den här tjänsten kräver inloggningOm du är missnöjd med ett beslut som går att överklaga kan du få ärendet prövat av Skolväsendets överklagandenämnd. Här kan du läsa om hur du ska göra.
Vem får överklaga?
Ett beslut får överklagas av den elev som beslutet angår. Om någon annan företräder eleven måste denne ha en fullmakt som visar att hen är behörig att företräda eleven.
Till vem skickar du överklagandet?
Du skickar ditt överklagande till Vuxenutbildningen genom att använda denna e-tjänst. Det är endast om Vuxenutbildningens beslut kvarstår som ditt överklagande vidaresänds till Skolväsendets överklagandenämnd.
Vad ska ditt överklagande innehålla?
I e-tjänsten måste du ange vilket beslut du överklagar och motivera varför du tycker att beslutet ska ändras. Om du vill att Vuxenutbildningen och Skolväsendets överklagandenämnd ska ta del av intyg eller andra dokument kan du bifoga dessa i e-tjänsten.
Inom vilken tid ska du överklaga?
Du måste överklaga ett beslut till Vuxenutbildningen inom tre veckor från den dag som du fick ta del av beslutet.
Handläggningstid
Vuxenutbildningen handlägger ditt överklagande inom en vecka från den dag överklagandet inkom via e-tjänsten. Om Vuxenutbildningens beslut kvarstår vidaresänds ditt överklagande till Skolväsendets överklagandenämnd där handläggningstiden är tre månader.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
När vi handlägger ditt ärende registreras personuppgifterna ovan. Uppgifterna behandlas i de ärendehanteringssystem som vi använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under "Om" i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du vill lämna klagomål på hur vi behandlar dina personuppgifter kan du
- skicka e-post till dataskyddsombud@gavle.se
- använda e-tjänsten för kontakt
- ringa Gävle kommuns kundtjänst 026-17 80 00 och fråga efter Dataskyddsombudet
Personuppgiftsansvarig
Arbetsmarknads- och funktionsrättsnämnden
afnamnd@gavle.se
Frågor om e-tjänsten
Behöver du hjälp att använda e-tjänsten eller har förslag på förbättringar, är du välkommen att kontakta Gävle kommuns kundtjänst
gavle.kommun@gavle.se
026-17 80 00
Följande behövs för e-tjänsten
- Du har fått ett beslut som kan överklagas
- E-legitimation
- Så här skaffar du e-legitimation