Överklagan Vuxenutbildningen
Den här tjänsten kräver inloggningOm du är missnöjd med ett beslut som går att överklaga kan du få ärendet prövat av Skolväsendets överklagandenämnd. Här kan du läsa om hur du ska göra.
Vem får överklaga?
Ett beslut får överklagas av den elev som beslutet angår. Om någon annan företräder eleven måste denne ha en fullmakt som visar att hen är behörig att företräda eleven.
Till vem skickar du överklagandet?
Du skickar ditt överklagande till Vuxenutbildningen genom att använda denna e-tjänst. Det är endast om Vuxenutbildningens beslut kvarstår som ditt överklagande vidaresänds till Skolväsendets överklagandenämnd.
Vad ska ditt överklagande innehålla?
I e-tjänsten måste du ange vilket beslut du överklagar och motivera varför du tycker att beslutet ska ändras. Om du vill att Vuxenutbildningen och Skolväsendets överklagandenämnd ska ta del av intyg eller andra dokument kan du bifoga dessa i e-tjänsten.
Inom vilken tid ska du överklaga?
Du måste överklaga ett beslut till Vuxenutbildningen inom tre veckor från den dag som du fick ta del av beslutet.
Handläggningstid
Vuxenutbildningen handlägger ditt överklagande inom en vecka från den dag överklagandet inkom via e-tjänsten. Om Vuxenutbildningens beslut kvarstår vidaresänds ditt överklagande till Skolväsendets överklagandenämnd där handläggningstiden är tre månader.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under "Om" i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du önskar använda dig av dina rättigheter enligt Dataskyddsförordningen kan du skicka e-post till dataskyddsombud@gavle.se eller använda e-tjänsten för kontakt . Du kan även ringa Gävle kommuns kundtjänst på 026-17 80 00 och fråga efter Dataskyddsombudet.
Personuppgiftsansvarig
Arbetsmarknads- och funktionsrättsnämnden
afnamnd@gavle.se
Frågor om e-tjänsten
Behöver du hjälp att använda e-tjänsten av någon anledning, eller har förslag på förbättringar, är du välkommen att kontakta Gävle kommuns kundtjänst
gavle.kommun@gavle.se
026-17 80 00
Följande behövs för e-tjänsten
- Du har fått ett beslut som kan överklagas
- E-legitimation
- Så här skaffar du e-legitimation