Ansökan om stadigvarande serveringstillstånd

Den här tjänsten kräver inloggning

Längre handläggningstid just nu

Vi har just nu längre handläggningstid än vanligt på grund av hög arbetsbelastning. Skicka därför in din ansökan i god tid.

***


Här kan du ansöka om nytt stadigvarande serveringstillstånd för att servera alkoholhaltiga drycker.
Om du företräder ditt företag kan du logga in med din e-legitimation.

Handlingar som du ska bifoga
Det blir smidigare för dig om du har alla handlingar till hands innan du startar e-tjänsten.
I blanketten som fylls i manuellt kan du se vilka handlingar som behövs. Den når du via rutan ”Hämta blankett” på den här sidan.

Du kan också påbörja ditt ärende i e-tjänsten och göra klart vid ett senare tillfälle.

Det är viktigt att du skickar in alla begärda handlingar för att din ansökan ska kunna handläggas. Handläggningstiden börjar först då ansökan är komplett.

Hämta företagsuppgifter
I e-tjänsten kan du hämta uppgifter om ditt företag från Bolagsverket, SCB och Skatteverket.
Läs mer på sidan Så hämtar kommuner företagsuppgifter.
Du kan också välja att fylla i uppgifterna själv.

Ansökningsavgift
Vi tar ut en avgift vid ny ansökan om serveringstillstånd.

Serveringstillstånd och avgifter

Handläggningstid
Handläggningstiden är cirka 6­-8 veckor från det att din kompletta ansökan har kommit till oss.

Vem fattar beslutet?
Beslutet fattas av socialnämndens myndighetsutskott.

Har du frågor?
Du är välkommen att mejla tillstandsenheten@gavle.se eller ringa 026-17 80 00. Be ett få prata med en alkoholhandläggare.

 

Samhällsbyggnadsnämnden ansvarar för de personuppgifter du lämnar in via denna e-tjänst. Läs om hur nämnden behandlar personuppgifter och vilka rättigheter du har.

I Gävle kommun behandlar vi personuppgifter för att kunna utföra våra uppdrag. Det innebär bland annat att vi hanterar uppgifter för att du ska kunna använda våra tjänster och för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden.

All behandling av personuppgifter sker enligt EU:s dataskyddsförordning (GDPR). Läs om hur vi arbetar med personuppgifter och dataskydd.
 

Kontakta Gävle kommuns kundtjänst om du:

  • behöver hjälp med att använda e-tjänsten
  • vill lämna synpunkter eller förslag på hur e-tjänsten kan bli bättre

Längst ner på den här sidan under rubriken Kontakta oss hittar du kontaktuppgifter och öppettider.

Frågor om e-tjänsten

Behöver du hjälp att använda e-tjänsten eller har förslag på förbättringar, är du välkommen att kontakta Gävle kommuns kundtjänst
gavle.kommun@gavle.se
026-17 80 00

Följande behövs för e-tjänsten

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa