Lämna klagomål på skola eller förskola
Om du är missnöjd med hur en fråga/händelse har hanterats av skolan kan du lämna ett klagomål till huvudman här genom att starta e-tjänsten.
Innan du lämnar in ett klagomål via e-tjänsten ska du ha tagit upp problemet med skolan.
Följ dessa steg innan du lämnar klagomål till huvudman:
- Ta kontakt med den berörda verksamhetens personal. Personalen ansvarar för att ta emot ditt ärende och ge dig återkoppling.
- Ta kontakt med biträdande rektor om du upplever att du inte får den hjälp eller stöd du önskar. Biträdande rektor ansvarar för att ditt ärende utreds och återkopplas till dig.
- Ta kontakt med rektor om du upplever att du inte får den hjälp eller stöd du önskar från biträdande rektor.
Om du saknar e-legitimation eller vill lämna ditt klagomål anonymt, så kan du välja att starta e-tjänsten utan att logga in.
OBS! Om du väljer att lämna ditt klagomål anonymt har vi ingen möjlighet att kontakta dig för återkoppling i ärendet.
Följande behövs för e-tjänsten
- E-legitimation (valfritt)
- Så här skaffar du e-legitimation
Fråga om inloggning
Om du loggar in kan du få återkoppling om ärendets status och notifiering om handläggaren behöver mer information.
Du kan annars välja att skicka in ärendet anonymt/utan att logga in, men då kan vi INTE återkoppla till dig och du kan INTE följa ärendet på "Mina sidor"
Logga in och starta e-tjänstenGå vidare utan inloggning