Catering - ansök om tillstånd eller anmäl nytt tillfälle
Den här tjänsten kräver inloggningI denna e-tjänst kan du:
- ansöka om cateringtillstånd
- anmäla nya cateringtillfällen
Innan du startar
För att ansöka om cateringtillstånd behöver du först ha ett stadigvarande serveringstillstånd för slutet sällskap. Läs mer och ansök om stadigvarande serveringstillstånd.
För att anmäla nya cateringtillfällen behöver du först ha tillstånd för catering.
Vad innebär cateringtillstånd?
Med tillstånd får du bedriva catering, det vill säga att leverera och servera alkoholhaltiga drycker och färdiglagad mat från ditt kök till en annan plats, för ett slutet sällskap.
En plats kan till exempel vara
- en hyrd publik lokal där allmänheten får vara, till exempel en restaurang
- en privat lokal, till exempel en bostad.
För att få servera gäster i en publik lokal ska den vara godkänd ur brandsäkerhetssynpunkt. Detta krav gäller inte om servering sker till en privat lokal.
Mer information om catering och handläggningstider hittar du här.
Hämta dina företagsuppgifter
I e-tjänsten kan du välja att hämta dina företagsuppgifter från Bolagsverket, SCB och Skatteverket, så att du slipper fylla i dem. Läs mer på sidan Så här hämtas dina företagsuppgifter. Du kan också välja att fylla i uppgifter om ditt företag manuellt.
Samhällsbyggnadsnämnden ansvarar för de personuppgifter du lämnar in via denna e-tjänst. Läs om hur nämnden behandlar personuppgifter och vilka rättigheter du har.
I Gävle kommun behandlar vi personuppgifter för att kunna utföra våra uppdrag. Det innebär bland annat att vi hanterar uppgifter för att du ska kunna använda våra tjänster och för att vi ska kunna fullgöra våra åtaganden.
All behandling av personuppgifter sker enligt EU:s dataskyddsförordning (GDPR). Läs om hur vi arbetar med personuppgifter och dataskydd.
Kontakta Gävle kommuns kundtjänst om du:
- behöver hjälp med att använda e-tjänsten
- vill lämna synpunkter eller förslag på hur e-tjänsten kan bli bättre
Längst ner på den här sidan under rubriken Kontakta oss hittar du kontaktuppgifter och öppettider.
Frågor om e-tjänsten
Behöver du hjälp att använda e-tjänsten eller har förslag på förbättringar, är du välkommen att kontakta Gävle kommuns kundtjänstgavle.kommun@gavle.se
026-17 80 00
