Lämna synpunkt
Gävle kommun vill ge bra hjälp och service. Därför är det viktigt för oss att få veta vad du tycker är bra, vad som är dåligt och vad du tycker att vi kan förbättra.
Alla synpunkter som kommer till oss registreras, dokumenteras och besvaras. Du får svar inom 5 arbetsdagar.
Du kan välja att framföra dina synpunkter utan att tala om ditt namn, men då har vi inte möjlighet att återkomma till dig med ett svar.
Är det en felanmälan du vill göra? Exempelvis felparkerade bilar, hål i gatan eller synpunkter på snöröjningen. Använd e-tjänsten "Felanmälan”.
Sekretess
Sekretesslagens bestämmelser gäller också för de synpunkter som kommer in till Gävle kommun. Innehåller de personliga uppgifter gäller sekretess, i annat fall är de offentliga.
Handläggningstid
Total tid för ärendet: 5 arbetsdagar
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan om du valt att lämna dessa. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Laglig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Mottagare av personuppgifter
Gävle kommuns förvaltningar.
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under "Om" i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du önskar använda dig av dina rättigheter enligt Dataskyddsförordningen kan du skicka e-post till dataskyddsombud@gavle.se eller använda e-tjänsten för kontakt . Du kan även ringa Gävle kommuns kundtjänst på 026-17 80 00 och fråga efter Dataskyddsombudet.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@gavle.se
Frågor om e-tjänsten
Gävle kommun kundtjänst
gavle.kommun@gavle.se
026-17 80 00