Lämna synpunkt
Gävle kommun vill ge bra hjälp och service. Därför är det viktigt för oss att få veta vad du tycker är bra, vad som är dåligt och vad du tycker att vi kan förbättra.
Alla synpunkter som kommer till oss registreras, dokumenteras och besvaras. Du får svar inom 5 arbetsdagar om du anger din e-postadress.
Är det en felanmälan du vill göra? Exempelvis anmälan om felparkerade bilar, hål i gatan eller synpunkter på snöröjningen kan du göra genom att börja på Gavle.se.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan om du valt att lämna dessa. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Mottagare av personuppgifter
Gävle kommuns förvaltningar.
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under "Om" i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du vill lämna klagomål på hur vi behandlar dina personuppgifter kan du
- skicka e-post till dataskyddsombud@gavle.se
- använda e-tjänsten för kontakt
- ringa Gävle kommuns kundtjänst 026-17 80 00 och fråga efter Dataskyddsombudet
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommunstyrelsen@gavle.se
Frågor om e-tjänsten
Behöver du hjälp att använda e-tjänsten eller har förslag på förbättringar, är du välkommen att kontakta Gävle kommuns kundtjänst
gavle.kommun@gavle.se
026-17 80 00