Anmäl klagomål - livsmedel
Anmäl klagomål om brister i livsmedelshantering i butiker, restauranger, skolkök och andra livsmedelsverksamheter. Det kan till exempel handla om att mat förvaras varmt eller är gammal, att information som lämnas om maten inte är sann eller att det är smutsigt i köket.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Telefonnummer
Ändamålet med behandlingen
Personuppgifterna registreras i vårt ärendehanteringssystem för handläggning av klagomålet. Det är möjligt att vara anonym i anmälan.
Rättslig grund för behandlingen
En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
10 år
Övriga upplysningar
Läs mer om behandling av personuppgifter under "Om" i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Om du vill lämna klagomål på hur vi behandlar dina personuppgifter kan du
- skicka e-post till dataskyddsombud@gavle.se
- använda e-tjänsten för kontakt
- ringa Gävle kommuns kundtjänst 026-17 80 00 och fråga efter Dataskyddsombudet
Personuppgiftsansvarig
Samhällsbyggnadsnämnden
samhallsbyggnad@gavle.se
Frågor om e-tjänsten
Behöver du hjälp att använda e-tjänsten eller har förslag på förbättringar, är du välkommen att kontakta Gävle kommuns kundtjänst
gavle.kommun@gavle.se
026-17 80 00