Klagomål Vuxenutbildningen Gävle
Den här tjänsten kräver inloggningOm det är något som inte motsvarar dina förväntningar eller som du är missnöjd med i din utbildning bör du i första hand kontakta den som ditt klagomål berör. Om du upplever att du inte får hjälp eller om missnöjet finns kvar kan du vända dig till ansvarig rektor eller själv lämna dina synpunkter här.
Du kommer att bli kontaktad med en bekräftelse samt vem som kommer att utreda ditt klagomål inom 5 arbetsdagar.
Om du vill lämna ditt klagomål anonymt, följ denna länk.
OBS! Om du väljer att lämna ditt klagomål anonymt har vi ingen möjlighet att kontakta dig gällande vem som utreder ditt klagomål.
Behandling av personuppgifter
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- En arbetsuppgift i samband med myndighetsutövning ska kunna utföras
Lagringstid
- För evigt
Övriga upplysningar
I denna e-tjänst hanteras även eventuella personuppgifter som förekommer i fritextfältet.
Läs mer om behandling av personuppgifter under "Om" i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringOm du önskar använda dig av dina rättigheter enligt Dataskyddsförordningen kan du skicka e-post till dataskyddsombud@gavle.se eller använda e-tjänsten för kontakt . Du kan även ringa Gävle kommuns kundtjänst på 026-17 80 00 och fråga efter Dataskyddsombudet.
Personuppgiftsansvarig
Arbetsmarknads- och funktionsrättsnämnden
afnamnd@gavle.se
Frågor om e-tjänsten
Behöver du hjälp att använda e-tjänsten av någon anledning, eller har förslag på förbättringar, är du välkommen att kontakta Gävle kommuns kundtjänst
gavle.kommun@gavle.se
026-17 80 00